retuschering?

2012-12-11 @ 04:25:00 i Shiibbys tankar/åsikter
Har inte skrivit på länge men känner att jag vill göra det lite snabbt just nu.
 
Jag läser inte lika mycket bloggar nu som jag gjorde innan vet inte varför men iallafall, hittade någon kommentar på Kissies blogg där det var länkat till någon skvaller blogg med bilder på just bilder som hon gjort om i typ PS eller någonting sådant.
 
Alltså jag undrar bara en sak, hur många gör inte om sina bilder lite med tex instagram osv idag, samt endast väljer dom snygga bilderna på sig själv? jag kan lova det är riktigt många, jag kan säga att jag själv är en av dom, visst det finns en gång annan mindre bra bild på mig på tex facebook och likande, men jag kan lova hade jag haft en riktigt stor blogg hade jag med endast valt dom bra bilderna helt klart, och det gör jag även idag även fast det oftast bara är de närsta vännerna som ser det, det är dagens tekniker och folk använder sig det av dom, och vem bryr sig egentligen så mycket över att någon fixar till en bild lite, lägger på lite ljus osv osv vad har det för betydelse jag har inte fattat hela den här hysterin med detta.
 
jag förstår liksom inte riktigt.
 
Jag själv la ut en bild på instagram idag (läs igår) som blev lite klipp och omgjord med en av funktionerna där, varför? Jo för att jag tyckte att bilden faktiskt såg bättre ut se.
 
Bilden jag la ut.
 
 
orginal:
 
 
Ja ni ser ju själva att den översta bilden här bättre färg, mina fluffiga ögonbryn syns inte helt, ljuset får mig att se piggare ut och så vidare. Och inte fan börja någon gnälla på mig för att jag använt en funktion som de flesta använder idag, så varför då gnälla på någon bara för att dom har en stor blogg? nä som sagt hajar inte alls grejen!
 
Det var bara en tanke i natten nu säger jag god natt!

${CommentAuthorLinkIf} 2012-12-17 16:01:24
fin bild :)

Skriv en ny kommentar