Försäkringskassan

2013-08-19 @ 13:18:30 i Vardag

Har inte blivit något vilade ännu här men tänkte försöka göra de snart så jag orkar börja rensa och plocka här det är ju inte heller så att jag har många tider denna veckan att passa mer än ett möte på onsdag vid 15 tiden, på fredag står eventuell bakning på schemat och på lördag kalas annars inget mer så ska nog hinna få klart allt här hemma tills fredag, Pierre ska ju också hjälpa till i veckan så :).

Har iallafall hunnit ringa försäkringskassan inte för att de gick speciellt snabbt först råkade jag klicka in på fel nummer där så efter att ha väntat från plats 147 i kön till min tur blev jag kopplad på linjen jag blev kopplad väntade jag 5 min men man fick aldrig höra hur länge man skulle vänta så orkade inte sitta där utan la tyvärr på och ringde upp igen och valde rätt siffror dessa gånger fick dock besked om att kundcenter hade hög belastning de 3 första gångerna men den fjärde kom jag fram på dock på plats 294 xD till slut kom jag fram iallafall men fick prata med en person som jag inte riktigt förstod och hon förstod inte mig heller riktigt så det var mest ett onödigt samtal egentligen men fick iallafall veta att jag kunde ansöka om föräldrapenning 2 månader innan beräknat datum så försökte göra en ansökan på hemsidan så får vi väl se om de går igenom, hoppas bara inte de tar dessa 30 dagar som de står att dom har på sig om de nu skulle vara fel, för hade ju varit skönt med en utbetalning i slutet på september så man hade kunnat åka iväg och fixa det lilla sista som behövs ha hemma när lillkillen väl kommer, om han nu inte bestämmer sig för att komma 2 veckor för tidigt vill säga, men många säger att första bruka komma senare än beräknat men man vet ju faktiskt aldrig :) jaja hoppas de löser sig med försäkringskassan iallafall :).

Nä aka blunda lite nu tror jag iallafall om de inte går som innan när jag skulle försöka :)

Skriv en ny kommentar