Shopping och besök hos svärföräldrarna.

2013-08-18 @ 22:03:56 i Familjen
I onsdags åkte vi till Borås/Rångedala för att hälsa på Pierres föräldrar, det är endast andra gången jag är med där, var där en snabb runda första sommaren vi var tillsammans när vi hämtade lite av hans grejer sen har det inte blivit av att jag åkt med dit igen fören nu när vi äntligen kunde köra/åka dit med egen bil.
 
Riktigt mysigt och trevligt hade vi det, när vi kom dit fick vi middag, älgköttbullar, potatis och sås, det var riktigt gott! Sen åkte jag och Pierre en liten runda till knalleland inne i Borås för att kolla lite kläder till lillkillen och bara gå runt lite. Hittade en butik vid namn Black market där fanns det sjukt snygga tröjor till både lillkillen och till oss, dock hade vi inga pengar att handla för till oss själva men mamma hade varit så söt och satt in pengar så vi iallafall kunde handla till lillkillen (vad hade vi gjort utan dig älskade lilla mamma <3) dock hade vi svårt för att bestämma oss för vilka plagg vi skulle välja till honom då det fanns mycket vi ville ha så vi köpte inget alls på onsdagen då vi ändå skulle inom en runda där på torsdagen.
 
När vi var hemma hos Pierres föräldrar igen blev det mest sitta och prata och bara ta det lugnt, Pierres broson Michell och hans flickvän Linda och deras lilltjej kom också på besök då, riktigt trevliga människor, (innan på dagen hade jag även fått träffa hans andra broson Totte), Har endast träffat Pierre föräldrar och två av hans bröder innan så var lite närvöst över att träffa fler i hans släkt men det var inget man behövde vara som sagt riktigt trevliga människor även om jag är rätt tyst av mig när de kommer till nytt folk.
 
På kvällen bjöds det även på pizza sen var det mer prat bara och Pierre fick hjälpa sina föräldrar med deras datorer när han väl var där och hälsade på ;).
 
Jag kunde även sova gott vilket jag var orolig för då jag har svårt för att sova nu under graviditeten, men gick utmärkt.
 
På torsdagen vaknade jag rätt så tidigt och fick väcka Pierre till frukosten, ett tag efter frukosten var det dax för oss att åka in till knalleland igen för att sedan börja våran resa hemåt, Pierre fick då packa in massa av hans leksaker han hade när han var liten så nu har lillkillen redan massa lego, micromachins (stavning) och briotågbana som han kan leka med när han väl bli lite större :).
 
Väl i knalleland gick vi dirket till Black Market och försökte komma på vad vi skulle välja till lillkillen, vilket som sagt var väldigt svårt då jag hade kunnat köpa i stort sätt en av varje boddy/barntröja där men det hade blivit lite väl mycket på en och samma gång :)
 
Det blev iallafall 3 t-shirtar då dom hade erbjudande med 1 för 80kr och 3 för 220kr, samt två boddysar för 139kr stycket, vilket enligt mig är billigt för de mesta jag hittat i de vanliga klädbutikerna ligger runt 179kr stycket för alla olika barnplagg i stort sätt.
 
Detta blev det iallafall från Black Market:
 
 
 
 
 
 
 
Dom 3 första t-shirtarna är storlek 70, boddyn med mam and dad är 0-3 månader och sista boddyn är 6-12 månader, vi valde att köpa lite större för utom första boddyn då vi haft så snälla folk runt omkring oss som givit oss massa små kläder och vi vill ju att så mycket som möjligt ska hinna användas också där av större storlekar :) Är riktigt nöjd med köpen och tack ännu en gång mamma!
 
Vi fick även med oss lite kläder som Pierres mamma gjort men de kommer i ett eget inlägg för att detta inte ska bli allt för långt ;)

Skriv en ny kommentar