ekonomi! mm

2013-12-14 @ 04:24:13 i Allmänt
brukar ju kolla på lyxfällan på kvällarna på mobilen då de är väldigt intressant och jag känner tyvärr igen mig i en del av personerna som deltagit där men som många av dom så vet jag liksom inte riktigt i vilken ende jag ska börja!
 
Men för ett tag sedan började jag använda en app på telefonen jag tyckte var väldigt bra men den vill inte sätta från ett datum till ett annat utan den går bara månadsvis och då blir de ju tyvärr lite fel då vi får pengar den 27 och inte den siste, samt att man inte kunde lägga till så många egna kategorier men men. Satt och letade lite på datorn idag, har även letar i telefonen innan men det finns inget som är så som jag vill ha det, så hade jag kunnat göra appar hade jag kunnat bli rik haha men ja åter till saken, hittade som sagt ingen app så det får faktiskt bli papper och penna samt Excel på datorn så satt nu ikväll eller ja natt och la in de kostnaderna vi har varje månad även de varierande samt en kolumn för mat, en för godis och läsk (de är här vi måste börja tänka, åter till de senare) en för bars Pierre, en för bara mig, en för grejer som både jag och Dante behöver måste ha, så som ammningsskydd, blöjor, salvor mm och en kolumn för övrigt där vi kan skriva in tex när vi tankat bilen, födelsedagspresenter, något till hemmet eller ja lite vad som som är till oss alla 3 om man säger så.
 
Kommer även skriva i exakt vad de är som är köpt i alla kolumner utom mat, där blir de lite jobbigt att skriva typ börd, ost kyckling osv så där blir de en klump summa när vi handlat mat, men köper vi tex en Cola så ska de skrivas om så bara en klubba så ska det stå vi måste se var pengarna går eller ja de vet vi ju typ men tror vi måste få svart på vitt för att fatta och ändra det, ännu mer nu när vi snart ska få ny större och dyrare lägenhet visst självklart är de ju så att vi alltid betalar hyra  och andra räkningar som är nu men det blir ju en del över som vi tyvärr lägger på skit idag jag vill ju kunna börja beta av skulder som vi tyvärr har och börja spara för att kunna köpa saker till oss alla 3, hitta på grejer med Dante osv så nu jävlar gäller de måste bara få Pierre att förstå och komma ihåg att ta kvitto med ;)
 
Nu ska vi få bättre koll på våran Ekonomi så från och med den 23e (efter som pengarna kommer redan då denna månaden) så ska jag börja fylla i och hindra mig själv från att köpa massa skit så som godis och läsk som vi tyvärr lägger en del pengar på som verken är bra för kroppen eller ekonomin! Måste även få Pierre att förstå och se :).
 
Och vet ni vad? Jag tänker göra ett nytt försök med att sluta snusa, jag måste det nu de kostar fan för mycket! Så dosan jag har får Dan bli den sista nu denna gången måste jag fixa de!
 
Vad gjorde jag precis? Jaja nu har jag skrivit de här så nu måste jag bara ge mig fan på de med! Håll tummarna för mig och peppa mig gärna!
 
Nu ska de bli förändringar!!

Skriv en ny kommentar