En summering av graviditeten med mera!

2013-07-24 @ 23:12:32 i Familjen
 
 
Som ni ser på bilden ovan är det mindre än 3 månader kvar bf!
Och vi längtar även fast vi inte riktigt fullt ut förstått att vi faktiskt ska bli en liten familj den dagen vi får hålla honom blir nog den dagen vi även kommer att inse att allt verkligen är sant!
 
Vi hade inte planerat någon gravidtet just nu, vi har hela tiden sagt blir det så blir det helt enkelt och jag har om jag ska vara ärlig länge trott att jag haft svårt att bli gravid, vilket jag kanske har också vad vet jag men nu är jag iallafall det och ingen kan vara lyckligare än jag just nu ;).
Jag är glad över att det är Pierres barn jag bär och jag vet att han kommer bli världens bästa pappa!
 
Om man bort ser från allt det här med blodvärdet och att jag har fått blod osv så har jag haft en bra graviditet hittills, jag har i stort sätt mått bra hela tiden och det jag känner av mest är ryggen, och ibland vill jag bara gråta för att jag har så ont, men Pierre är snäll och ger mig massage nästan varje kväll som tur väl är, känner av det även i benen vissa dagar, vissa dagar mer andra mindre, och ibland kan även det vara ett rent helvete men det är bara att kämpa på för att jag vet att det kommer vara så mycket värt det när jag väl får se lillkillen!
 
Jag har också varit väldigt känslig nu under graviditeten, jag har nästan börjat gråta för att Pierre ha satt sitt fiskedrag i sjön t.ex detta skulle jag inte bry mig om så mycket annars.
Jag har även gråtit både för att jag varit lycklig över att allt känns så bra och att allt kommer bli så bra!
Men jag har också gråtit och tänkt mycket och varit rädd, rädd för hur allt ska bli, rädd för att inte klara av det, för att något ska gå fel och rädd för livet i sig, för att förlora allt.
Det är ofta många tankar som far runt i huvudet som inte riktigt går att kontrollera, jag är rädd inför förlossningen och jag förbereder mig på det värsta, men jag vet också att även det kommer vara värt all smärta!
 
Jag har även haft svårt att sova borta nu under graviditeten, vilket också har varit lite jobbigt för vissa dagar hade det varit perfekt om vi hade kunnat sova nere hos pappa och Anki t.ex men nej kroppen vill inte riktigt där även fast jag tvingat mig själv att sova där någon gång även under graviditeten, hemma kan jag dock sova bra och ute hos Angelicas föräldrar som tur väl är :)).
 
Vi har även fixat en stor del av de större sakerna som behövs när lillkillen väl kommer ut och vi får komma hem, vi har säng, skötbord, babysitter, bilbarnstol det är de stora sakerna jag kommer på just nu, vi har även fått en hel del barnkläder i olika storlekar vet dock inte riktigt vilka storlekar allt är i just nu men det ska jag ta tag i någon dag och sortera upp, det är så många människor som ställt upp, familjen som vänner, jag vet inte hur jag ska kunna tacka er, men alla kläder och grejer vi fått år så fint och sött och jag kommer vara evigt tacksam för allt! Tack ännu en gång!
Jag är också glad över att både min familj och Pierres familj samt folk runt omkring oss bara sett positivt på det hela, att ni bara funnits där och stöttat oss och varit glada för våran skull har också betytt oehört mycket så det går inte att beskriva!
 
Nu när jag suttit och skrivit om graviditeten har jag mer och mer börjat inse att allting faktiskt är sant, men som sagt jag förstår inte det fullt ut ännu, men har varit skönt att skriva om den och verkligen berätta hur jag har känt just i början (början när vi fick veta iallfall) då jag som sagt oftast inte visar känslor utåt.
 
Är även glad att vi fick veta det så "sent" om man säger så, jag slapp oroa mig för dom där 3 mest riskfyllda månaderna.
 
Nu går vi bara i väntan på beräknat datum och jag/vi hoppas att allt kommer fortsätta och gå bra och att tiden ska gå snabbt så vi får se och hålla våran älskade son och äntligen börja livet som en familj på riktigt!
 
Jag är så glad och lycklig över att ha Pierre som min allra bästavän, livskamrat och kärlek och att han nu ska bli pappa till våran gemensamma son betyder allt för mig, jag kunde inte ha det bättre än så här, jag vet inte vad jag gjort för att vara värd honom och all hans kärlek som han ger mig, det går verkligen inte att sätta ord på hur mycket jag älskar honom och hur mycket han betyder för mig.
 
Jag älskar dig!
Lite gamla bilder, men det får gå ändå!
 
Du är mitt liv, min värld mitt allt!
Att bära ditt barn gör mig till världens lyckligaste.
Vi föralltid <3
 
 

${CommentAuthorLinkIf} 2013-07-25 10:25:53
Hej Sofie!

Nu har jag läst allt om din graviditet, det var jätte fint skrivit.Men jag förstår dig verkligen att du har haft det jobbigt och varit nervös med allt som har varit runt omkring. Hoppas att det kommer att gå bra i fortsättningen för er båda två. Många kramar till er.
Svar: Hej, tack för din kommentar Jenny :). Jo ändå har man kanske haft det lättare än många andra, finns ju dom som både mår illa under hela graviditeten osv, samt där något går fel, men just detta har ju varit jobbigt för min del, men det är skönt att nu veta att allt är som det ska, iallafall så mycket som man kan se via blodprov osv, samt via första ultraljudet :) hoppas med det går bra resten av tiden :) kram
Shiibby

Skriv en ny kommentar