Mamma var på besök, oro och blod.

2013-11-21 @ 02:44:49 i Allmänt
har ju helt glömt bort att skriva att min lilla mamma var här i helgen, Pierre var ju iväg på julfest i Danmark så mamma kom hit och sov över mellan lördagen och söndagen.
 
På lördagen var vi nere hos mina bröder och hälsade på sen satt vi mest framför Tv:n snackade och tog de lugnt och mamma mös med Dante så klart :).
 
Mamma tog även Dante på natten så jag skulle kunna sova lite mer, visste jag vaknade men behövde inget göra det var rätt skönt för en natt, och mamma fick till och med honom att sova i sin egna säng, försökte natten efter men vilket, och natten efter de hade han sovit i min famn i en timma cirka innan jag la honom där men ett par minuter senare så vaknade han ändå men men :P.
 
På söndagen så vaknade jag ju ändå rätt tidigt efter som brösten blev rätt spända så fick mata Dante lite sen vilade han och Mamma en stund till och jag passade på att tvätt och röja i förrådet och när jag kom upp igen så var mamma i fullgång med att städa (var rätt stökigt här) och vi båda fortsatte här uppe och Dante var duktig och sov, Vi kunde prata högt med varandra och till och med dammsuga vid och under sängen utan att han reagerade, där av blev jag lite orolig och jag kan säga att han skrämde mig riktigt jävla mycket för jag skulle känna så han andades och la min hand på hans mage och kändes först inte att han andades det var en riktigt hemsk känsla som han sprids sig i kroppen kan jag lova!
 
Nu ser här iallafall vettigt ut hemma och nu måste jag/vi försöka hålla det så med :)
 
Tack så mycket för all hjälp älskade lilla mamma <3
 
Ja en sak till jag jag var sjukt orolig i helgen med, mina blödningar efter förlossningen hade slutat tidigare i vecka ( äntligen trodde jag) men på fredags kvällen kom dom tillbaka och de väldigt kraftigt, tänkte först att jaja låt det gå någon dag och se, men de fortsatte så på söndagen ringde jag 1177, och dom gjorde ju mig inte mindre orolig precis med orden du bör ringa mvc och få en undersökning så fort som möjligt man bara hmm okej kan detta vara farligt, tänk om de händer mig något nu när vi har Dante och tänk om det är något som gör att jag mister möjligheten att få fler barn i framtiden, ja så gick tankarna och jag funderade rätt starkt på att åka in till akuten men tänkte att jag gör ett försök med att ringa mvc på måndagen och se vad dom säger och de var väl rätt så tur att jag inte åkte till akuten sparade både tid och pengar, barnmorskan sa det var normal att anledningarna slutade efter några veckor och sedan kom tillbaka efter ett tag och kunde då hålla på ett par veckor till, så länge jag inte mådde dåligt eller att de luktade illa och så då skulle de inte vara någon fara som tur väl var :) fast jag kan ju säga jag vill gärna slippa dom där lösningarna nu jag känner mig så ofräsch och de känns som att de rinner hela tiden fast det inte gör de, jag är ju van vid tampong annars men de får man ju absolut inte använda nu, blödningarna är helt klart de jobbigaste efter förlossningen men det är ju något som hör till så vad ska man göra liksom allt man kan göra är att vänta tills de gått över.
 
Blev de för mycket information nu för vissa kanske haha skit samma alla som fött barn vet vad jag pratar om iallafall.
 
Nä göra ett nytt försök med att sova kanske och hoppas på det bästa, Dante har ju precis ätit så hoppas han sover ett par timmar till nu ;)

Skriv en ny kommentar