Fixar och donar.

2013-10-06 @ 18:53:53 i Bilder
Håller på att fixa och donar, har diskat, bäddat om i lillens säng, fixat lite vid skötbordet, lagt ner kläderna han fått av mamma i lådorna och nu håller jag på att packa till bb väskan, är väl på tiden kanske :). 

Men usch vad de är svårt att veta vilka kläder man ska ta med till honom har jätte söta kläder som jag vill ska vara hans första i storlek 50 men vem vet de kanske är för litet? Jaja blir kläder i storlek 50 och 54 iallafall så får vi hoppas på de bästa, Pierre får ner på stan annars :).

Iallafall tagit fram kläder till mig och lillen, samt schampo, balsam, tvål, tandborste, tandkräm, toapapper, bindor, blöjor, våtservetter, nappar, handduk, filt osv osv för att packa ner i väskan iallafall, nu ska vi bara snart åka ner till Markaryd för att hämta en väska för de har jag inte ens tänkt på att jag inte här någon xD.

Lite bilder:

Lillens säng :)
Med både grisen, snutten, Draken nallen och speldosenallen :)



Skötbordet:

Sen lite från badrummet med de nya mattorna och skåpet :)



Nä nu blir de väl snart Markaryd och sen hem och fixa lite till xD

${CommentAuthorLinkIf} 2013-10-07 11:59:05
Bindor behöver du inte ta med dig, du kommer inte kunna använda dem ändå, utan får ha blöjor som man får på förlossningen och BB.
Svar: Okej tack :) jag har ingen anning och trodde jag var lite duktig som tänkte på de xD tack :)
Shiibby
${CommentAuthorLinkIf} 2013-10-07 16:15:16
Haha inte så lätt att veta sånt.. Men man blöder otroligt mycket efteråt och det första dagarna måste man använda blöjor då och efter det "nattbindor" som är extra tjocka. Sen efter två veckor kan man börja använda tunna "vanliga" bindor. Men absolut INTE tampong på grund av infektionsrisken eftersom att det är som ett "öppet sår".

Läste också att du inte var så nervös ännu, men att du förmodligen skulle bli det sen. Jag kan bara säga en sak, jag fick mitt första barn för ett par månader sen (är 21 år) och jag hade verkligen förväntat mig det värsta (då jag är väldigt mesig och smärtkänslig haha!), men jag halvsov igenom krystandet och barnmorskan frågade flera gånger om jag hade svimmat, haha! Och ändå födde jag helt utan smärtlindring. Vi kvinnor är dessutom "gjorda" för att föda barn och kroppen ändras enormt mycket just för att klara av det. Så du ska se att det kommer gå bra! :)
Svar: Jo de är klart oj då blöder man så mycket ja de är ju inte så konstigt iofs ;) informationen kan vara lite dålig hos bm ibland tycker jag :/ men då vet jag lite mer iallafall. Nä de är klart tampong är nog inte så bra att använda :)

Det lugnade ner mig lite börjar bli rätt nervös nu faktiskt eller inte för själva förlossningen egentligen men de är en hel del tankar som snurrar runt i mellan åt :/
Shiibby
${CommentAuthorLinkIf} 2013-10-07 21:14:59
Ja, BM kan vara rätt dåliga på att ge information om man inte ställer mycket frågor. Tyvärr.

Och visst, smärtan går inte att jämföra med något annat, men helt ärligt så tyckte jag inte att det gjorde ont. Inte jämfört med vad jag hade förväntat mig, så när barnmorskan helt plötsligt sa "Nu är huvudet ute!" så piggnade jag till från min vila och utbrast "VA?!" ganska högt, haha! :) Men sen är vi alla olika. Vissa har långa och jobbiga förlossningar, medan andra har snabba och lätta. Dem räknar ju med att en förlossning för en förstföderska tar mellan 12-16 timmar, men min tog en timme, så jag var nära på att få föda på parkeringen. :P

Men tro mig - så fort du får upp bebisen på bröstet, så har du glömt bort all smärta! :)
Svar: Ja och man vet ju inte riktigt vad man ska fråga om som förstfödderska heller :/ jag menar inte har jag tänkt på att moderkakan ska ut, eller att brösten kanske börja läka långt innan förlossning osv, detta är sådant man fått läsa sig till och höra från andra osv. Visst är de väl rätt logiskt egentligen att moderkakan ska ut tex om man tänker efter men ja ändå liksom, ett exempel bara :).

Ja jag förväntar mig de "värsta" men hoppas ju på de bästa så att säga, man har ju hört dom som det tar jätte lång tid för och dom som det bara säger "plopp" för med så ja om inget annat kan man ju hoppas på ett mellanting ;).
Shiibby

Skriv en ny kommentar