Första "värkarna"??

2013-10-04 @ 00:39:42 i Bilder



Nu efter 00 i natt är de BARA 8 dagar kvar till beräknad förlossning och idag är nog första dagen jag liksom känt av att de nog börja närma sig lite fast jag vet inte riktigt svårt att förklara liksom. Så första värkarna kanske :O 

Det kändes lite som om han tryckte på alla håll och kanter på en och samma gång så var väl livmodern som spände lite antagligen eller något sådant, de gjorde liksom inte ont men de var ju ingen upplevelse jag varit med om innan heller, vart lite tryck neråt också lite mer än vad de varit innan för visst har jag känt lite tryck neråt men inte lika ofta/mycket som idag (läs igår) så ja de kändes lite märkligt faktiskt men de är ju inget konstigt att de börja komma nu heller så :).

Jag och Pierre myste ner oss i sängen en stund då klockan var väl bara typ halv åtta men vi båda somnade en stund och vaknade igen vid halv tio, var rätt skönt ändå att sova den stunden även fast jag sovit till och från hela dagen (som de delats andra dagar). 

Även fast jag fick den där känslan i magen idag så känns de ändå som om de är låååångt kvar till den lille ska komma ut men ja det är ju bara lite mer än en vecka till beräknat och kommer han inte innan så lär jag ju vara nervös efter den 12e iallafall men jag tror fortfarande de är något jag liksom skjuter framför mig vet inte riktigt varför men tror det är mitt huvud som försöker att inte få panik eller något :). 

Annars så? Ja annars händer de inte mycket, i helgen tänkte jag skruva ihop de nya badrumsskåpet och fixa med de vi köpte på Ikea i måndags, nä de har inte blivit av ännu, jag har ju sovit bort tiden, men man ska ju vila mycket säger dom haha får skylla på de ;), på lördag ska vi nog även hem till pappa eller min bror och Pierre hade visst planerat de så nu måste vi åka dit en runda för nu har vi lovat Tessan de med :)

Här är förresten Tessans bild hon tog på dagis för någon dag sedan :).



Ska förresten prata med henne om att leka lite modell så Simone (simoneliljensoe.blogg.se), hon som tog våra gravid bilder, kan få ta lite kort på henne, och jag tror ju inte Tessan säger nej ;)

(Vet inte hur jag länkar namn via telefonen så hoppas Simones bloggadress blev rätt ;) )

Skriv en ny kommentar