1 månad kvar till bf!

2013-09-12 @ 21:20:42 i Graviditeten


Idag är det exakt en månad kvar till beräknad förlossning och ja det börjar bli mer och mer nervöst men ändå känns det som det är såååå lång tid kvar, jag tror det är lite för att jag inte har haft några värkar eller något sådant alls knappt några foglossningar har jag känt av osv, en lätt graviditet har jag nog allt haft ändå om man bort ser från allt i början med blodet osv, sen att jag lätt har gråtit av allt möjligt, både av ilska, ångest och lycka typ.

Jag har dock börjat få tankar om att bara för att jag haft en "lätt" graviditet så kommer jag få lida sen, kommer säkert både spricka vid förlossningen och massa annat xD nä men det hoppas jag verkligen inte håller tummarna för att även förlossningen ska få relativt lätt fast jag förväntar mig de värsta men man hoppas ju så klart på de bästa, men som jag har sagt så många gånger innan ut ska han ju iallafall så jag har ju inte speciellt många val än att få ut honom, men som man hört från alla andra mammor och som jag känner redan nu att oavsett smärtan så kommer de vara värt det 1000 gånger om och jag verkligen längtar tills jag får hålla den lille i min famn <3 

Har även tänkt en del på att de ju måste kännas konstigt när han väl är ute, visst man har nog inte tid att tänka på det men dom senaste månaderna har det ju rört sig förfullt i magen och ännu mer precis när man ska sova, tänker att de kommer ju känns konstigt att det liksom inte rör sig alls inne i magen längre men klart man har fullt upp med allt annat och lika snabbt som man vande sig vid att något rörde sig där inne i början så vänjer man nog sig vid att de inte gör det också kan jag tänka mig och då har man ju den lille ute och fullt upp med att pyssla om honom :)

Nu är jag också nervös över om han tänkt att vilja komma ut på beräknat datum eller om de blir före eller efter och jag vet inte alls vad jag själv ska gissa på, eller just nu känns de som efter men ja det känns ju som om de är lång tid kvar så ja :)

Är även glad som haft Pierre och min och hans familj som stöttat oss under hela min graviditet samt många andra runt om oss som har stöttat och hjälpt till med grejer osv osv so jag skrivit innan det är så mycket värt och jag hoppas att jag/vi även ska kunna hjälpa andra på samma sätt sen för jag vet hur mycket de betyder att få hjälp och stöd!

Tack ännu en gång alla!!!

Skriv en ny kommentar