Älgar är stora djur och Polisen vi möte i halmstad var trevlig :)

2013-09-07 @ 00:24:21 i Vardag
Pierre har varit lite chafför och jag sällskap, körde Gino till Halmstad och senare i natt ska Pierre hämta honom, Jerker, Dennis och Katrin där men då får jag snällt stanna hemma efter som dom blir full bil :)
 
När vi körde mot halmstad så precis innan rondellen i timsfors mötte vi på en stor jävla älg som ville kramas med bilen men se de fick han inte! Tur Pierre har snabba reflexer alltså ;P. Och jag kan säga älgar är då fan inte små på så nära håll, är nog första gången jag ser en älg ute i det "vilda" och så nära faktiskt, iallafall vad jag kan minnas just nu, men som sagt tur Pierre bromsade :).
 
Färden vidare mot halmstad var lugn. Inne i Halmstad sen fick vi prata med Tant blå (polisen) vi hade visst råkat parkera där man inte fick vilket inte var riktigt meningen men det var lugnt så länge vi körde där ifrån dirket så det gjorde vi så klart. Tur hon var trevlig iallafall så Pierre inte fick böter :). Det hela var så att vägen var avstängd, fast vi trodde det var vägen efter, efter som vägen efter höll dom på att bygga på och där vi parkerade stog det först en taxi framför oss, som tur väl här så förstod hon att det kan bli fel ibland :).
 
Stannade på macken och tankade för de pengar vi fick för körningen, när vi tankat klart och står där ser vi först polisbilen köra förbi med blåljuse, sen ambulans följt av 2 brandbilar, vi sa till varandra att vi nog får ta det lugnt på vägen då vi inte visste vad som hänt eller var, men när vi kom ner vid Eurostop såg vi alla blåljusen och det kom yttligare en ambulans.
 
Vet inte riktigt om jag ska tycka synd om killen i bilen eller inte, då det var samma bil som körde som en idiot inne i stan en stund innan när vi skulle släppa av Gino, visst det är hemskt det som nu hänt men man ska inte ligga och köra så där så är det ju bara, vad det såg ut som så hade han kört in i räcket är dock inte säker, där i mot hoppas jag ändå att allt är bra med honom så klart men jag hoppas han tänker både en och två gånger nästa gång, för förhoppningsvis har det inte gått allt för illa.
 
Resten av hemvägen sen var bara lugn, inga blåljuse och inga djur på vägen som tur väl var.
 
Nu ska jag sitta här och fundera lite på om jag ska med pappa och Anki på loppis imorgon eller inte, hade ju varit lite trevlig då loppisen är i Västra Torup där mamma och Bosse bor och dom skulle nog med dit en runda vad jag förstod det som, så det lutar lite åt att jag åker med men inte helt bestämt mig ännu.
 
Men här säger jag nog god natt nu :)

Skriv en ny kommentar