Känns som en bra dag idag!

2013-09-13 @ 06:47:09 i Vardag
Vaknade av Pierres klocka och kände bara en känsla av att vilken bra dag detta kommer att bli, jag vet egentligen inte varför men så känns det iallafall, ikväll blir det ju en tur till Markaryd för lite marknad :).

Ja och bara bättre blev dagen när loggade in på Facebook och hade fått ett meddelande av en tjej här i kommunen, kan ju inte säga hålan längre efter som hon bor i Markaryd och jag i strömsnäs ;) iallafall så hade hon nog läst här på bloggen antagligen om hur mycket strul jag/vi haft med ekonomin osv och hon erbjöd oss bäbiskläder vilket jag självklart inte tackar nej till men först måste jag gå igenom vad jag har så det inte bli alldeles för mycket av något då blir det lite fel på det hållet visst alltid bra med mycket de säger jag inte något om men dumt att bara ta i mot om det annars kan vara någon nytta till någon annan men ändå känslan av att få ett sådant meddelande från en person man inte känner, visst självklart vet jag vem hon är, här vet ju alla vilka alla är i stort sätt ;) och vi har väl hälsat ett par fånge och utbytt några ord när man varit där hon jobbar eller kanske jobbade det är ju ett ställe där jag inte haft några ärende på den senaste tiden haha ;).

Men ändå känslan av att en person man inte känner ändå är villig att hjälpa till och ställer upp den går inte att beskriva faktiskt man blir liksom glad i hela kroppen så bara det har gjort en stor del av min dag helt klart! 

Äntligen börjar ju allt iallafall lösa sig med ekonomin osv, visst en månad "försent" om man tänker på Pierres första lön osv, sen att de strulat så med mamma pengarna för mig men jag kan ju lova att jag tänker inte sluta vara på försäkringskassan om det men har bestämt mig för att vänta till början på oktober då jag verkligen inte vill att de ska strula till sig så dom skjuter upp utbetalningen på de slantar som ska komma i slutet på september för det vore absolut inte bra alls om man säger så! 

Nä som sagt meddelandet gjorde dagen bara ännu bättre och jag hoppas verkligen hon förstår att det betyder så mycket för mig :)

Nä ska jag bara göra ingenting alls ett litet tag sen blir det nog slänga i en maskin tvätt, kanske sluta ögonen lite till för att orka med hela dagen, bäst att passa på så länge man kan sova ,sen blir de lite fix här hemma för att sedan ikväll dra vidare till Markaryd :)


${CommentAuthorLinkIf} 2013-09-13 16:46:21
Svar: Ja, de som är inne i skiten tänker oftast bara på sig själva, hur dem mår osv. Men dem som finns runt omkring kan må väldigt dåligt dem också. Vi är maktlösa och vet inte hur vi skall hjälpa på bästa sätt. Personen i skiten brukar säga att du hjälper mig genom att låta mig vara och då tror man ju på det, men i själva verket blir det ju bara värre för att man stoppar det inte. Men samtidigt vill man ju inte förlora nånting heller. Man sitter på två stolar där.

Skriv en ny kommentar