Läser om barns utveckling de första året :)

2013-09-22 @ 22:58:20 i Familjen

Ligger just nu och läser föräldrar guiden, läste om barns utveckling från första tiden till ett år cirka och det är massa som händer under den tiden så klart, och ja jag vet att alla barn är olika och allt händer inte i samma takt för alla barn så klart, men när man ligger här och läser så får man nästan lite tårar i ögonen och längtan blir bara större och större, lika så nyfikenheten.

Vilket kommer bli hans första ord?
När kommer han lära sig krypa?
När kommer han börja gå?
Osv osv.

Jag bara längtar efter att de lilla livet i min mage som legat där i snart 9 månader kommer ut till världen till oss.

Och han kommer bli så älskad och bortskämd, men förhoppningsvis kommer han inte förstå att han är så bortskämd, vi har pratat en hel del om de, men de får vi ta och skriva om en annan gång :)

Här kommer förresten bilden på den lilla söta nallen vi fick till lillkillen av Linda och hennes sambo! Så söt!


Den ska som sagt sitta i lillkillens säng sen men just nu sitter den på skötbordet :)

Här kommer även en bild på boken mina första år som pappa och Anki köpte till oss igår, de är alltså en bok som man fyller i med olika saker som längd, vikt, utveckling, händelser, födelsedagar, upplevelser och bilder som antingen vi som föräldrar kan ha när lillkillen blir stor eller som han själv kan få ha då :)


Nu ska jag fortsätta läsa innan jag ska få lite mer massage ;).


Skriv en ny kommentar