Löning.

2013-09-27 @ 19:55:35 i Vardag
Det går nog inte förklara för någon hur jag känner just nu, efter att många månader, ja nästan år ha fått vrida och vända på varje krona, fått "ta sig råd" för att ens kunna hitta på något osv så har vi för engång skull fått en bra inkomst, alls räkningar kunde betalas på en gång, innan har Pierre fått lite i slutet på månaden och jag har fått var 14e dag så för att ens kunna betala har man fått flytta fram räkningar osv.

Så när både mina mamma pengar även om de var hälften av vad vi räknat med från början kom, samt Pierres  lön så känner vi oss helt plötsligt rika haha, efter att vi både betalat exakt alla räkningar som ska in denna månaden och samt storhandlat mat så har vi faktiskt en hel del pengar kvar! 

Ni som inte haft de svårt ekonomiskt förstår nog inte riktigt vilken lättnad de faktiskt är! 

Jag har innan varit väldigt deprimerad över min ekonomi sedan mitt förra förhållande osv, då satt jag till och med och grät varje gång jag betalade räkningarna. 

Sen jag blev tillsammans med Pierre har de inte varit så, eller jo någon enstaka gång men då har ju iallafall allt annat varit bra runt i kring en för utom just ekonomin så då har de inte varit lika jobbigt, men ni som känner mig/oss vet hur jobbigt det varit för oss.

Men äntligen börja de lösa sig och vi har mycket planer om hur vi ska lägga upp allt osv, allt löser sig ju inte på en månad utan de tar ju ett tag men äntligen börjar vi se ljusare på de hela, så länge Pierre får behålls jobbet även efter de 3 första månaderna, vilket dock inte verkar vara något problem men man vet ju aldrig heller så klart!

Iallafall så känns de skönt som fan och imorgon tänker vi faktiskt åka till Ullared! Handla lite till lillkillen, sen schampo, tvättmedel och lite annat sådant där bra och ha, kanske något litet till oss själva och något till lägenheten och så där det ska bli riktigt trevligt, och de blir första gången vi kan åka iväg så där själva på detta viset, blir ju inte första långa turen har ju varit hos Pierres föräldrar i Borås men ändå blir andra iallafall och som sagt att kunna ta sig dit själva är guld värt! Inte beroende av att någon annan måste vilja körs dit oss och liknande!

Nä livet känns fan bra och allt börja lösa sig och snart kommer våran lillkille med! 

${CommentAuthorLinkIf} 2013-09-27 21:47:08
Skönt att saker löser sig! :)
${CommentAuthorLinkIf} 2013-09-30 22:28:27
Härligt o höra! D förtjänar ni faktiskt! :)
Svar: Tack så mycket <3 de känns verkligen skönt :)
Shiibby

Skriv en ny kommentar