Mardröm!

2013-09-06 @ 08:06:33 i Shiibbys tankar/åsikter

Mardrömmar är nog bland de värsta som finns fy fan alltså!

I natt hade jag en, drömde först att jag och Pierre och två till, vilka dessa andra två var har jag ingen anning om, vi snodde iallafall hästar och red iväg på vi red igenom skogen osv, jag vet inte alls anledningen till varför vi gjorde det men vi var jagade av någon/något vi red och red till slut kom vi fram till ett ställe där vi skulle lämna hästarna.
Där ifrån sen så skulle dom andra två som var med oss gå vidare så jag och Pierre stannade men efter ett litet tag kommer dom åkande bak på en polisbil och skriker till oss "spring för i helvete spring" vi börjar att springa en bra bit där vi sedan hittar en bil som vi tar och åker vidare en bit i, bakom hos händer bilolycka efter bilolycka , vi vänder för att åka på andra hållet och är påväg in i en lastbil men hinner att väja ut i diket på höger sida. Väl där ute får vi inte igång bilen men är glada över att inget hände oss, men väl när vi satt i bilen där i diket kommer en buss på vänster sida som tappar kontrollen och kör rätt in i våran bil så den voltar runt några varv. Jag tar mig ut ur bilen oskadd av någon konstig anledning men Pierre sitter fast i bilen, det kommer ambulans och det kommer poliser och paniken som uppstår i mig i drömmen när jag inte längre hör Pierre inne i bilen går inte att beskriva, jag stod och gapade och skrek på honom om att han absolut inte fick lämna oss nu, att jag aldrig skulle klara av det, att han han inte fick dö ifrån oss och att jag inte skulle klara de utan honom, han skulle bara överleva så skulle allt bli bra! Alltså det var en sådan riktigt jobbig känsla så jag kan inte sätta ord på det.

Dom fick iallafall ut honom och då var han också helt plötsligt oskadd, lättnad uppstod tills vi sedan inte fick någon hjälp alls att kolla hur det var med lillen i magen, ingen ville hjälpa oss och kolla om han mådde bra, dom sa det räckte med den hjälp vi hade fått med att få ut Pierre ur bilen mer tänkte dom så rakt inte hjälpa oss med, och paniken i mig uppstod igen, tänk om något hänt med lillen i magen tänk om han var skadad!

Vi var alltså tvungna att på nytt hitta en bil och ta oss till akuten vi hittade en och var på väg sedan vaknade jag!

Och jag kan säga de var en stor lättnad att vakna och precis efter jag vaknade kände jag att han sparkade i magen på riktigt, men känslorna, rädslan och oron över att förlora Pierre och samma sak om att lillen skulle ha skadats går verkligen inte att beskriva mer än ren och skär panik.

Att hämta sig efter en sådan dröm är jobbigt, men som tur väl är kunde jag somna om efter en stund och det är vara ett under att jag inte vaknade gråtande.

Nu vill jag inte ha fler mardrömmar nu vill jag bara ha fina drömmar eller inga alls tack.

Skriv en ny kommentar