Tack för att ni finns <3

2013-09-11 @ 23:47:42 i Familjen
Fy fan vilken dag alltså, jag har fortfarande inte fått ihop hur det svenska systemet funkar, hade önskat man fått informationen om att om man inte får beviljat från CSN så kan framtiden skita sig totalt för en men nej något sådant får man aldrig veta, jag var ju inskriven på skolan och pluggade men detta verkar inte hjälpa enligt dom svenska lagarna, jag hade förstått hur som hade kunnat neka mig om jag inte hade gjort ett skit under denna perioden men jag studerade ju i hopp och i väntan på CSN men tji fick jag och nu är egentligen min och lillkillens framtid lite åt helvete (men ändå inte liksom) bara för att jag ville ta tag i mitt liv och göra något vettigt med det och utbilda mig till undersköterska men nej fick ju nej från CSN som sagt och då har jag förlorat min säkrade inkomst men jag ska nog försöka ta reda på hur man kan överklaga detta men det får bli som till nästa månad vågar ärligt talat inte ge mig in i det nu efter som jag verkligen inte ha råd med att få pengarna uppskjutna utan jag kommer behöva dom i slutet på september, de lilla jag får i jämförelse med vad jag hade kunnat få.

Det uppstod verkligen panik innan idag pågrund av detta men när jag hade lugnat ner mig, räknat lite, pratat med hyresvärden osv så känner jag ändå att vi nog även kommer fixa det här ser ju iallafall ett slut på det då Pierre får lön i slutet på oktober, och efter att ha pratat med en del av familjen så vet jag också att dom kommer ställa upp så mycket det behövs och går och det känns så skönt att veta att som ALLTID stöttar och hjälper i den mån dom kan och det går inte förklara med ord hur mycket det betyder, utan Pierre eller utan min familj hade jag inte vetat vad jag skulle göra, ni är värda eran vikt gånger 100 i guld minst! Erat stöd får mig att hålla hoppet om livet uppe, och jag vet att ni längtar lika mycket som jag till lillkillen väl vill titta ut!
Ni ska bli mormor och morfar, extra mormor och extra morfar, morbröder och mostrar och lillkillen kommer att ha det bra hos oss och våran familj även hos sin farmor och farfar så klart, även fast allt ibland känns helt åt helvete så så länge jag har er så vet jag att oavsett hur djupt jag faller så kommer ni att dra upp mig på ett eller annat sätt! 
Jag älskar er allihopa lika mycket, ni alla gör så gott ni kan för att hjälpa och det betyder som sagt enormt mycket både för mig och Pierre! Tack för att ni gör mitt liv lättare och tack mamma och pappa för att jag fick denna underbara familj (äve fast vi ibland har våra stunder ;) ) och även tack till Anki och Bosse som är mina extra föräldrar, Anki som alltid finns där som en extra mamma och Bosse som finns där på sitt sätt även fast ni kommit in i familjen mycket senare än oss andra så vet jag att jag alltid kan vända mig till er också om det är något och det är jag glad för!

Nä ska nog försöka sova nu om det går, känns som om någon försöker trycka ner mina axlar samt att lillkillen visst vill ligga och trycka uppåt mot bröstkorgen så det känns som om någon försöker trycka ihop mig men hoppas på lite sömn för imorgon ska jag ta tag i det jag hade planerat för idag som inte blev av pågrund av telefonsamtal, panikattacker, tårar, uträkningar mm!

God natt!

Skriv en ny kommentar