Vad som hänt senaste dagarna

2013-09-21 @ 23:45:18 i Familjen
Och så har det varit lite tyst från mig igen, men inte lika länge iallafall.
 
Allt gick bra hos barnmorskan och så där lillkillen ligger neråt men är inte helt fixerad ännu men iallafall, alla värden och kurvor osv var bra och hans lilla hjärta slog på som vanligt :)
 
Efter att jag varit hos BM så mötte jag upp Linda i hgfs lokal och där satt vi och pratade lite om livet osv, och jag håller verkligen tummarna för att allt ordnar sig för henne, mer tänker jag inte skriva om det för det är grejer som ingen har med att göra mer än dom hon själv berättar det för!
 
Fick även en liten present av henne och hennes kile i form av en liten söt nalle kommer lägga upp bild på den senare, den kommer iallafall inta plats i hans säng helt klart och tyckte det var så gulligt att dom valt att köpa något och den var ju super söt och mysig tack :D.
 
På onsdagen gjorde jag inte allt för mycket faktiskt, eller jo det var nog då jag kollade igenom alla barnkläder vi har och det fanns en hel del i storlek 50-54 lite mindre i storlek 60 och sedan lite i större storlekar men vi har iallafall en hel del till de första storlekarna, om han nu inte är förstor redan i början ;).
 
På torsdagen var jag nere på föreläsning om förlossning och avvikande förlossning hos barnmorskan vilket var rätt intressant ändå, fick lite mer information om allt osv så det känns rätt bra.
 
Sedan var jag hemma hos pappa och Anki och Pierre fick hämta mig där och Anki bjöd även på middag, det blev kycklinggryta och ris och pappa bjöd dit oss till lördagen (idag) på tacos :).
 
På fredagen var jag till en början bara hemma men visste ju att Anki skulle göra hemma gjord Pizza som är så gott så var tvungen att skicka och fråga om vi fick komma på middag igen även fast vi skulle dit också på lördagen, och ja det fick vi ju så det blev en liten tripp till Markaryd då med ;).
 
På fredagkvällen när vi hade gått och lagt oss fick jag helt plötsligt massa energi av någon konstig anledning så gick upp igen och städade köket och diskade och lite så där mitt i natten, kom inte i sängen fören vid 3 tiden xD.
 
Så var vi framme på lördagen, pappa hade redan innan i veckan frågat mig om jag ville följa med till City gross i hyllinge och varför inte tänkte jag liksom skönt att komma iväg lite så dom var här och hämtade mig lite efter klockan 10 efter som dom ville inom pingstkyrkans loppas här med en runda.
 
Sen bar det av till Hyllinge och dom storhandlade och jag gick mest runt med Tessan efter som jag inte skulle handla, sen bjöd pappa på mc donalds och efter det skulle vi även gå runt i butikerna på Familia.
 
Pappa bad mig gå in i bokaffären där och se om dom hade den fylla i bok jag hade kollat på, dom hade inte just den men vi hittade en annan som han faktiskt köpte till mig :). Han satt ju och sa i bilen för några dagar sedan när jag berättade att jag ville ha en sådan bok och att jag tänkte köpa en sådan, att det var inget man köpte själv utan en sådan får man, så svarade ju då med att då får han ju köpa en sådan till oss ;) och det gjorde han nu som sagt och det tackar vi hemskt mycket för :).
 
Det är en bok som heter "mina första år" där man fyller i olika händelser och "statistik" med vikt längd osv på lillen vid olika tidpunkter i hans första år, samt foton och massa annat skoj, den är även gjord som en pärm där man kan flytta på dom blanka papperna och skriva eget eller sätta in fler bilder samt att man ju även då kan sätta in andra papper/plastfickor i den osv :)
 
Så tack ännu en gång Pappa och Anki :)
 
Sen blev det tacos hos Pappa med som han tidigare hade lovat och det var även det gott, så blev middag hos dom 3 dagar i rad och får väl ringa och jävlas med pappa imorgon med då jag idag sa att imorgon kommer vi nog inte och äter middag för då räcker inte bensinen så Pierre kan ta sig till jobbet men vem vet vi ringer kanske och frågar om bensinpengar så vi kan ta oss fram och tillbaka för att äta, för att se vad han säger om jag verkligen gör det haha ;).
 
Och Ja nu sitter jag här och gör inte så mycket mer än att funderar på att sova faktiskt, var ju en sen natt igår och tidig morgon idag så blir nog så snart iallafall.
 
Dock har jag lite idéer till blogginlägg dom har bara inte blivit skrivna ännu, men några idéer har jag som sagt ska bara försöka få ner dom i text, men är lite om hur det är att leva som anhörig till någon som har alkoholproblem, vilket jag gjorde med mitt ex. Samt en idé om att känna igen/bli igenkänd av personer man inte känner, men som ändå vet vem man är eller man vet vilka dom är.
 
Jaja avslutar detta långa inlägg nu.
 
Bilder kommer som sagt på den lilla nallen någon dag och även på boken vi fick :).
 
 
 

Skriv en ny kommentar